![]() |
چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتمان انجمن کتیای ایران (http://irircatia.ir/forum) +-- انجمن: Mechanical Design (http://irircatia.ir/forum/forumdisplay.php?fid=5) +--- انجمن: محیط Part Design (http://irircatia.ir/forum/forumdisplay.php?fid=9) +--- موضوع: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی (/showthread.php?tid=984) |
چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - padideh_hs - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ میشه توضیح بدید چگونه در کتیا پیچ و مهره را رسم میکنیم؟ 2- برای رسم رزوه باید چه کار کرد؟ 3- برای استفاده از دستور شافت نیاز به یک خط محور داریم اگر بخواهیم غیر از محورهای H V استفاده کنیم خط محور را در محیط پارت نشان نمیدهد باید چه کار کرد؟ با تشکر RE: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - Novin - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ 1. پیچ و مهره را می توانید از کاتالوگ در محیط مونتاژ وارد کنید. 2. یا استاندارد ترسیم کنید با ابزاری که در جعبه ابزار Dress Up Feature وجود دارد که البته بصورت سه بعدی قابل رئویت نیست یا با ابزار Helix سپس Slot کردن مقطع 3. محور را در همان دوبعدی باید ترسیم نمایید. RE: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - padideh_hs - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ خب محور را در دو بعدی مسلما ترسیم میکنم ولی برای هنگام اجرای دستور شافت نه میشه در درخت طراحی هست شماره محور را پیدا و انتخاب کرد یا اینکه شما در نظر بگیرید ما دو تا محور داشته باشیم و بخوایم این دستور حول یکی اش انجام بشه به مشکل می خوریم؟ RE: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - Novin - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ شما برای هر Sketch بیشتر از یک محور حق ترسیم ندارید، در واقع پس از ترسیم هر محور، محور های قبلی خود بخود به خط چین تبدیل می شود. همان محور آخر محور دورانی شکل شما برای ابزار Shaft می باشد. RE: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - padideh_hs - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵ شرمنده یک سوال دیگر در محیط sketch دستور offsset یا scale با اجرای آن ها قید های جسم مثلا برای افست نمی مانند و باید دوباره قید گذاری کرد راهی نداره که قید ها همراه با جسم آفست شوند یا برای rotate کردن چند دایره روی دایره دیگر دقیقا همین مشکل هست؟ RE: چند اشکال جزئی در محیط سه بعدی - Novin - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵ نه متاسفانه باید مجدد قید گذاری نمایید |