شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.


پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
زمان کنونی: ۱۴۰۳/۱۱/۲۷، 18:02:25
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: admin
آخرین ارسال: Novin
پاسخ 120
بازدید 195608

 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
نویسنده پیام
admin آفلاین
Administrator
*******

ارسال‌ها: 44
موضوع‌ها: 34
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 1
سپاس ها 1
سپاس شده 31 بار در 13 ارسال

#1
پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
سئوالات خود را در خصوص این محیط از نرم افزار کتیا در این صفحه مطرح کنید
۱۳۹۰/۰۸/۱۵
ارسال‌ها پاسخ
ahmad.1 آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 16
موضوع‌ها: 5
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 0
سپاس ها 39
سپاس شده 5 بار در 3 ارسال

#2
قطعات استاندارد
همانطور که می دانید نرم افزار کتیا قطعات استاندارد را بطور کامل ندارد، یعنی فقط پیچ و مهره و واشر و... دارد. قطعات استاندار را چطور می توان کامل کرد؟؟
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۰/۰۸/۱۶، توسط ahmad.1.)
۱۳۹۰/۰۸/۱۶
ارسال‌ها پاسخ
Novin آفلاین
مدیر انجمن کتیای ایران
*******

ارسال‌ها: 2,497
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 126
سپاس ها 162
سپاس شده 677 بار در 584 ارسال

#3
RE: قطعات استاندارد
برای کامل کردن کاتالوگ در نرم افزار کتیا باید از محیط Catalog Editor استفاده کرد، که این کار در شرکت های که تولید کننده می باشد اغلب صورت می گیرد
برای وارد کردن یک قطعه از پیش طراحی شده برای بالا بردن سرعت طراحی از شرکت ها و سایت هائی که قطعات استاندار را طراحی کرده اند استفاده می شود، یک نمونه کامل وب سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
می باشد.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۰/۰۸/۱۷، توسط Novin.)
۱۳۹۰/۰۸/۱۷
ارسال‌ها پاسخ
 سپاس شده توسط farzadni@yahoo.com
higher_idea آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 7
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 1
سپاس ها 0
سپاس شده 9 بار در 3 ارسال

#4
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
hi, من یک بازوی ربات ساختم assemble کردم با save managment دو تا با اسم های مختلف save کردم ، وقتی تو محیط assembly می خوام روی یه قطعه دیگه سوار کنم ، روی یکی تغییر ایجاد می کنم اون یکی هم عوض می شه ، چیکار باید بکنم ؟؟؟ از کپی پیست بدون کپی نمودار درختی استفاده کنم ؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۰/۰۸/۲۲، توسط higher_idea.)
۱۳۹۰/۰۸/۲۲
ارسال‌ها پاسخ
Novin آفلاین
مدیر انجمن کتیای ایران
*******

ارسال‌ها: 2,497
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 126
سپاس ها 162
سپاس شده 677 بار در 584 ارسال

#5
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
(۱۳۹۰/۰۸/۲۲)higher_idea نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
hi, من یک بازوی ربات ساختم assemble کردم با save managment دو تا با اسم های مختلف save کردم ، وقتی تو محیط assembly می خوام روی یه قطعه دیگه سوار کنم ، روی یکی تغییر ایجاد می کنم اون یکی هم عوض می شه ، چیکار باید بکنم ؟؟؟ از کپی پیست بدون کپی نمودار درختی استفاده کنم ؟

سلام
یک راه غیر وابسته کردن یک قطعه طراحی شده کپی کردن ساده قطعه مورد نظر و سپس Paste Special کردن آن در محیط Assembly بر روی سرشاخه Prouduct می باشد، با رعایت کردن این نکته که در پنجره Paste Special گزینه Breack Link فعال باشد.
به همراه این پاسخ ضمیمه ای Attach شده، لطفا دقت کنید.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
۱۳۹۰/۰۸/۲۲
ارسال‌ها پاسخ
higher_idea آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 7
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 1
سپاس ها 0
سپاس شده 9 بار در 3 ارسال

#6
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
باز هم به هم وابسته اند .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
۱۳۹۰/۰۸/۲۲
ارسال‌ها پاسخ
Novin آفلاین
مدیر انجمن کتیای ایران
*******

ارسال‌ها: 2,497
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 126
سپاس ها 162
سپاس شده 677 بار در 584 ارسال

#7
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
(۱۳۹۰/۰۸/۲۲)higher_idea نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
باز هم به هم وابسته اند .

امکان نداره ... یکبار روند کاری خود را شرح دهید .....
۱۳۹۰/۰۸/۲۲
ارسال‌ها پاسخ
Saeed-7 آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 5
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 1
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 2 ارسال

#8
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
سلام
من دو تا چرخدنده طراحی کردم با رعایت نکات طراحی چرخدنده ، البته از فرمول استفاده نکردم. فقط از محیط part design استفاده کردم. بعد تو assembly design یه صفحه فیکس شده قرار میدم و هر دو چرخدنده رو با صفحه قید میدم که تو محورهای x,y,z حرکت نداشته باشن اما بتونن بچرخن. clash هم بررسی کردم هیچ مشکلی نگرفته. اما وقتی یکیشونو میچرخونم با رعایت قید دومی تکون نمیخوره و دندونه ها از تو هم رد میشن! من تو طراحی و اسمبلی کردن حتی فاصله لقی رو هم در نظر گرفتم و تمام قیدهارو به دقت وارد کردم. تک تک چرخدنده ها میچرخن بدون مشکل ، اما یکی نمیتونه باعث چرخش دومی بشه!
مشکل من تو طراحیه یا اسمبل کردن؟ چیکار باید بکنم؟

استیو جابز:

طراحی اون چیزی نیست که به نظر میرسه و ما فکر میکنم ، طراحی چیزیـه که نشون میده ما باید چگونه کار کنیم.

معیار کیفیت برای بعضی از مردم فقط محیطی است که در آن زندگی میکنند،‌ نه آرزوهایی که دارند.
۱۳۹۰/۰۹/۰۲
ارسال‌ها پاسخ
Novin آفلاین
مدیر انجمن کتیای ایران
*******

ارسال‌ها: 2,497
موضوع‌ها: 6
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 126
سپاس ها 162
سپاس شده 677 بار در 584 ارسال

#9
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
(۱۳۹۰/۰۹/۰۲)Saeed-7 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
من دو تا چرخدنده طراحی کردم با رعایت نکات طراحی چرخدنده ، البته از فرمول استفاده نکردم. فقط از محیط part design استفاده کردم. بعد تو assembly design یه صفحه فیکس شده قرار میدم و هر دو چرخدنده رو با صفحه قید میدم که تو محورهای x,y,z حرکت نداشته باشن اما بتونن بچرخن. clash هم بررسی کردم هیچ مشکلی نگرفته. اما وقتی یکیشونو میچرخونم با رعایت قید دومی تکون نمیخوره و دندونه ها از تو هم رد میشن! من تو طراحی و اسمبلی کردن حتی فاصله لقی رو هم در نظر گرفتم و تمام قیدهارو به دقت وارد کردم. تک تک چرخدنده ها میچرخن بدون مشکل ، اما یکی نمیتونه باعث چرخش دومی بشه!
مشکل من تو طراحیه یا اسمبل کردن؟ چیکار باید بکنم؟

یک نکته رو شما باید در نظر بگیرید که محیط اسمبلی محیطی برای حرکت قطعات نیست، هرچند ابزار های جهت حرکت دادن قطعات بصورت دستی دارد ولی قابلیت مورد نظر شما در این محیط تعریف نشده، شما برای این منظور باید از محیط های زیر شاخه Digital Mockup یا به عبارتی از DMU ها استفاده کنید. برای این منظور از قید Gear Joint که مخصوص چرخدنده می باشد باید استفاده شود. در محیط DMU Kinematics می باشد.
(آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۹۰/۰۹/۰۳، توسط Novin.)
۱۳۹۰/۰۹/۰۳
ارسال‌ها پاسخ
Saeed-7 آفلاین
Junior Member
**

ارسال‌ها: 5
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
اعتبار: 1
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 2 ارسال

#10
RE: پرسش و پاسخ در زمینه محیط Assembly Design
(۱۳۹۰/۰۹/۰۳)novin نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
یک نکته رو شما باید در نظر بگیرید که محیط اسمبلی محیطی برای حرکت قطعات نیست، هرچند ابزار های جهت حرکت دادن قطعات بصورت دستی دارد ولی قابلیت مورد نظر شما در این محیط تعریف نشده، شما برای این منظور باید از محیط های زیر شاخه Digital Mockup یا به عبارتی از DMU ها استفاده کنید. برای این منظور از قید Gear Joint که مخصوص چرخدنده می باشد باید استفاده شود. در محیط DMU Kinematics می باشد.

ممنون آقای مهندس...Rolleyes

استیو جابز:

طراحی اون چیزی نیست که به نظر میرسه و ما فکر میکنم ، طراحی چیزیـه که نشون میده ما باید چگونه کار کنیم.

معیار کیفیت برای بعضی از مردم فقط محیطی است که در آن زندگی میکنند،‌ نه آرزوهایی که دارند.
۱۳۹۰/۰۹/۰۳
ارسال‌ها پاسخ


پرش به انجمن:

صفحه‌ی تماس تالار گفتمان سایت کتیای ایران بازگشت به بالا بایگانی پیوند سایتی RSS