آخرین اخبار :

Catia.ir

طراحی شراد فن خودرو
کانکس شرکت قصریخ
نگهدارنده سپر تندر 90
پروانه فن پراید
نگهدارنده پروژکتور تندر 90
صافی بنزین خودرو پژو
رادیاتور خودرو مگان
سیمرغ جشنواره فجر
پمپ کمپرسور

نسخه های نرم افزار کتیا CATIA

آمار کاربران

پویا هوشیار

   مشخصات فردی:

 

 

نام: پویا

نام خانوادگي: هوشیار

مليت: ایرانی

متولد:  1378

 

 

 

 

 

 

سوابق آموزشی :

CATIA CERTIFIED PROFESSIONAL I (ELEMENTARY)

 مدرک نرم افزار کتیا مقدماتی با نمره 100 از 100

 (از انجمن کتیای ایران ircatia.ir)
 تاریخ پایان دوره   01 / 07 / 1400
  • Sketcher                                     

  • Part Design                            

  • Assembly Design                         

  • Drafting                                             

  • Wireframe & Surface Design     

امتحان پایانی 46
پروژه کلاسی 30
پروژه پایانی 20+4
مجموع 100

 

"پروژه دوره مقدماتی آموزش نرم افزار کتیا"

 

 

طراحی در محیط های پارت و اسمبلی در نرم افزار کتیا CATIA

پروژه دوره آموزش مقدماتی نرم افزار کتیا CATIA

در انجمن کتیای ایران

 

 

این پروژه طراحی شده یک ساختار اسکلتی پرینتر سه بعدی سیمانی (3DCP)است (صرفا اسکلت و ساختار پایه پرینتر است و دارای مدارهای plc و ابزار کنترلی الکتریکی که از اهداف این پروژه به دور میباشند نیست) که در مقیاس برزگتر توسط شرکت apis cor در سال 2018 مورد بهره برداری قرار گرفت.
با توجه به محدودیت های ساخت آن در کشور برخی از اجزای آن با نمونه های مشابه جایگزین شده اند .
از چهار خرپای ماژولار برای پایه ها ;از دو خرپا ماژولار برای محور دوم و در نهایت از یک خرپای ماژولار برای محور سوم استفاده گردیده است .
خرپاهای تکیه گاهی برروی زمین هستند و از جهت کاهش ارتعاشات بهتر است به سقف ساختمان یا تکیه گاهی دیگر نیز متصل باشند که هشت صفحه سبز رنگ به این منظور و به طور شماتیک قرار گرفته اند .
برای حرکت نسبی محورها نسبت به یکدیگر (که محل این حرکات مجموعا  هفت تا هستند) در پنج تای آنان به علت کاهش هزینه و افزایش دقت از پیچ و رزوه استفاده شده است ولی در محل اتصال دو نوع خرپای غیر از خرپای تکیه گاهی به علت ذکر شده در انتهای این متن از پیچ و رزوه استفاده نشده است . 
لازم به ذکر اتست که پیچ ها به طور شماتیک از هر دو طرف توط یاتاقان های UFC فیکس شده اند.
برای سیستم اکسترودر این نازل از یک قیف استفاده شده است که میتواند هم توسط پمپ و هم توسط هلیکس یا ماردونی (بنا به میل کابر) از سیمان پلیمری تغذیه شود .
 
 
از آنجا درمورد این نوع سازه ها مدت مدیدی است که تحقیق و بررسی میکنم در طراحی ابعادی این سازه ملاحظاتی در نظر گرفته شده است که برخی از آنان که در حوصله این مطلب میگنجند به شرح زیر میباشند .
1)محاسبات ابعاد سطح مقاطع خرپاها برا اساس تنش تسلیم اسمی و در معیار فون مایزز و صورت استاتیکی میباشند که  در این مورد از تنش برشی صرفنظر گردیده است و مبنای محاسبات برا اساس تنش خمشی ماکزیمم است .(تنش خمشی ماکزیمم در حالتی رخ میدهد که برای خرپای پایه ، نازل در انتهای مسیر خود و در حد فاصل مساوی از هر خرپای تکیه گاهی قرار گیرد و برای دو نوع خرپای غیر تکیه گاهی بارگذاری ها باید بر وسط خرپا اعمال گردند .)
*تنش خمشی ماکزیمم در انتهای هر خرپا ایجاد میشود.
2)به علت کاهش هزینه برای کاربر همانگونه که ذکر شد در دوجا از پیچ و رزوه استفاده نشده است زیرا با توجه به مکان آن باید از دو پیچ و رزوه و برای هر پیچ یک درایور مانند سروو موتور استفاده شود که به همراه سیستم هماهنگ سازی آنان با یکدیگر،هزینه بسیار زیادی خواهند داشت . فلذا بهتر است از تسمه و پولی استفاده شود که توسط یک موتور حرکت داده شوند که طراحی آن از اهداف این پروژه نبود .
3)در محاسبات ابعاد پیچ های استفاده شده معیار طراحی برا اساس تنش تسلیم برشی بود .
4)برای محاسبات نیروهای وزنی فرض بر آن بوده است که از آلومینیوم 6061 استفاده شده است زیرا به علت داشتن استحکام کافی و قیمت نسبی مناسب در صنایع خودرو و ماشیت آلات سازی استفاده میشود .
5)در تمامی خرپاها به علت سهولت در ساخت ، ساختار خرپایی مانند بر وجوه مکعب ها اعمال گردیده است ولو اینکه میتوان این ساختار را بجای صفحات جانبی هر مکعب برروی هر قطر غیر صفحه ای مکعب هم اعمال کرد .
 
 
باتشکر: پویا هوشیار 

 

 





بازديد : 4241 بار نمايش يافته است .

کلمات کليدي : : پویا هوشیار پویا هوشیار کتیا دوره کلاس آموزش catia catiair

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

static ©